tirsdag 31. januar 2017

Mediehistorie- infografikk



Det siste halvåret har vi jobbet med en infografikk film oppgave. Infografikk er en hel eller halv animert informasjonfilms. Dette var en utrolig spennende og læringsrik oppgave. 




Gjort: 

  • vi har lagde en infografikk film, med mediehistorien som tema. 
  • vi fant utrolig mye fakta på Ndla
  • vi planla alt sammen. Hvordan vi skulle filme, klippe og hva vi skulle si i filmen. 
  • vi tegnet storyboard
  • ALLE på gruppa fikk like mye å gjøre. Fordi alle på gruppa måtte redigere hver sin film. 


Lært:

  • lært om mediehistorien, mest min tidsepoke fra 1980 til 2000
  • nå kan jeg enda mer om kamera og filming, lys og innstillinger på kameraet.
  • i mens jeg klippet og redigerte min del, så lærte jeg utrolig mye mer. Med redigering og hvordan animere filmen. Nå virker alt veldig lett!
  • nye tips og triks på premier pro og photoshop

lurt:

  • til neste oppgave kommer jeg til å huske mer på rendring, lagring og klipping i bilder
  • ta med meg det jeg har lært av animasjon inne på premier pro 
  • inndeling av oppgaver



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar