tirsdag 28. februar 2017

Filmanmeldelse 

                                                    
Vi fikk i oppgave å skrive en filmanmeldelse av en serie eller film, her er min!


The Killing er originalt en dansk seire kalt forbrytelsen som Netflix fikk kloa på, lagde en tv-serie i 2011 og ble verdenskjent. Denne fantastiske krim- og dramaserien handler om mordet på Rosie Larsen og alt som skjer rundt denne saken med sin etterforsking, mysterier og drama. I serien følger vi de to hoved etterforskerne Sara Linden og hennes partner Stephen Holder.
Jeg personlig liker veldig godt krim- og mordserier, spesielt denne serien. Serien klarer i hele 4 sesonger å holde på mordmysteriet om Rosie Larsen og faktisk klarer å holde den levende, spennende og komme med nytt hele tiden som bare får en til å henge med hele veien. Jeg har aldri sett en så god seire på lenge, fordi den får meg til å gruble og tenke masse på hva som har skjedd i dette mordmysteriet.
Hoved skuespillerne er Mireille Enos som spiller politietterforskeren Sara Linden, Joel Kinnaman som spiller Stephen Holder. Vi har de litt mindre skuespillerne som er familien til Rosie, borgemesteren og andre i politiet. Vi følger de samme personene, deres tanker og meninger som gjør at alt blir mer virkelig.  Sammen med skuespillerne har vi også lydeffektene og musikken som passer til hver scene. Musikken, lydeffekten, kameravinklene og lyset/fargene passer til en hver scene som gjør scene mer spennende og dramatisk.


Til slutt vil jeg si at denne serien får terningkast fem av meg. Jeg gir denne femmeren på hvordan hele serien er bygd opp, mysteriene, lydeffektene, hendelsen og skuespillerne. Serien får en til å nesten bli avhengig! Dette er en utrolig bra serie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar